Usługa doradcza w zakresie nowych rynków regionalnych, krajowych i międzynarodowych, w tym opracowania strategii rozwoju firmy, polityki inwestycyjnej
Cel usługi:
Dostosowanie oferty podmiotu do potrzeb rynku w zakresie nowych rynków regionalnych, krajowych i międzynarodowych, w tym opracowania strategii rozwoju firmy, polityki inwestycyjnej.
Metody doradcze:
- a) zidentyfikowanie potrzeb po stronie IOB i zaproponowanie sposobu jej zaspokojenia przez usługodawcę,
- b) dostosowanie sposobu świadczenia usługi do indywidulanych potrzeb IOB,
- c) zaangażowanie IOB i usługodawcy w powyższy proces,
- d) wykorzystanie specjalistycznej wiedzy eksperckiej niezbędnej do uzyskania efektu rozwoju, poprzez bezpośrednie zaangażowanie osób o odpowiednich kompetencjach.
Pomoce naukowe:
Bazy danych oraz inne dostępne źródła informacji (m. in. BUR, ISAP, COIE, EUR-Lex, portale branżowe, itp.)
Przebieg doradztwa:
Doradztwo w zakresie organizacji wejścia na rynki zewnętrzne, w szczególności:
- Zmiany organizacyjne wewnątrz firmy.
- Organizacja działu współpracy.
- Dostępne możliwości pozyskania partnerów biznesowych.
- Analiza rynków regionalnych, krajowego i międzynarodowych pod kątem nawiązywania współpracy gospodarczej.
- Analiza możliwości rozwoju innowacyjnych produktów w kontekście nowych rynków.
- Metody wyszukiwania potencjalnych partnerów.
- Zasady inwestowania w krajach UE.
- Nawiązywanie współpracy – poszukiwanie klientów wśród krajowych firm z kapitałem zagranicznym.
- opracowanie strategii wdrożenia innowacyjnych produktów na rynek.
- opracowanie strategii rozwoju.
- Opracowanie planu promocji firmy.
- Harmonogram wdrażania planu współpracy na rynku krajowym i międzynarodowym.
- Opracowanie strategii polityki inwestycyjnej.