Na podstawie wywiadów prowadzonych przez Wnioskodawcę z Lubelskim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli (LSCDN) problemem z jakim spotkają się nauczyciele to:
-niedostosowanie kwalifikacji kadry nauczycielskiej do proponowanej modernizacji podstaw programowych.
Cele szczegółowe:
-wzrost wiedzy w zakresie łączenie metod nauczania edukacji historycznej i obywatelskiej poprzez ukończenie SP dla nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
-nabycie kwalifikacji do nauczania przedmiotów zawodowych poprzez ukończenie SP
-nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie kreowania świadomego planowania kariery zawodowej uczniów poprzez ukończenie SP
Działaniem w projekcie są STUDIA PODYPLOMOWE zgodnie z wytycznymi MEN
-edukacja historyczna i obywatelska
-edukacja dla bezpieczeństwa
-doradztwo zawodowe
-doradztwo zawodowe ze specjalnością nauczyciel przedmiotów zawodowych
-zarządzanie oświatą
Zajęcia dydaktyczne odbywają się metodą projektu w grupach 20-sto osobowych w wymiarze 360h podczas 20 kolejnych m-cy– wymiar godz. uwzględnia nabycie kwalifikacji do nauczania nowego przedmiotu zgodnie ze standardami MEN .
Zajęcia realizowane są podczas zjazdów piątek – sobota.
W ramach SP zarządzanie oświatą w trakcie WARSZTATÓW Z TRENEREM GENDER będą pokreślone kwestie wprowadzania rzeczywistych możliwości godzenia życia zawodowego i prywatnego przez kobiet i mężczyzn pracujących w radzie pedagogicznej. Zróżnicowane formy m.in. elastycznych form pracy stwarzają wiele możliwości zastosowania zasady równości szans kobiet i mężczyzn w odniesieniu do nauczycieli i nauczycielek oraz pracowników i pracownic szkoły.
Regulamin uczestnictwa (do pobrania)