Usługa doradcza w zakresie wprowadzania systemów informatycznych, w tym wykorzystywania zaawansowanych technologii ICT
Cel usługi:
dostosowanie oferty podmiotu do potrzeb rynku w zakresie wprowadzania systemów informatycznych, w tym wykorzystywania zaawansowanych technologii ICT.
Metody doradcze:
- a) zidentyfikowanie potrzeb po stronie IOB i zaproponowanie sposobu jej zaspokojenia przez usługodawcę,
- b) dostosowanie sposobu świadczenia usługi do indywidulanych potrzeb IOB,
- c) zaangażowanie IOB i usługodawcy w powyższy proces,
- d) wykorzystanie specjalistycznej wiedzy eksperckiej niezbędnej do uzyskania efektu rozwoju, poprzez bezpośrednie zaangażowanie osób o odpowiednich kompetencjach.
Pomoce naukowe:
Bazy danych oraz inne dostępne źródła informacji (m. in. BUR, ISAP, COIE, EUR-Lex, portale branżowe, itp.)
Przebieg doradztwa:
- Systemy informatyczne (Hardware, Software, Zasoby ludzkie).
- Rodzaje systemów informatycznych CRM, ERP i ich zastosowanie.
- Analiza potrzeb w zakresie cyfryzacji.
- Audyt poziomu rozwoju cyfrowego.
- Wskazanie potrzeb cyfryzacji przedsiębiorstwa, mapa drogowa cyfryzacji
- Charakterystyka informatycznych systemów zarządzania:
- Klasyfikacja systemów informacyjnych
- Próba zdefiniowania informatycznego systemu zarządzania
- Proces przetwarzania danych w informację
- Określenie wzajemnych zależności pomiędzy danymi, informacją a wiedzą
- Próba wyjaśnienia luki informacyjnej
- Przegląd charakterystycznych cech decyzji programowalnych i nieprogramowalnych.
- Podstawowe elementy informatycznego systemu zarządzania oraz ich struktury
- Agregacja danych jako jeden z procesów przetwarzania danych
- Omówienie aspektów oddziaływania informatycznych systemów zarządzania na funkcjonowanie biznesu
- Sieć telekomunikacyjna
- Integrated Services Digital Network
- Sieć lokalna oparta o protokół Ethernet, Token Ring
- Zarządzanie bazą danych
Rodzaje struktur informatycznych w systemie zarządzania