Usługa doradcza w zakresie zarządzania jakością
Cel usługi:
dostosowanie oferty podmiotu do potrzeb rynku w zakresie zarządzania jakością.
Metody doradcze:
- a) zidentyfikowanie potrzeb po stronie IOB i zaproponowanie sposobu jej zaspokojenia przez usługodawcę,
- b) dostosowanie sposobu świadczenia usługi do indywidulanych potrzeb IOB,
- c) zaangażowanie IOB i usługodawcy w powyższy proces,
- d) wykorzystanie specjalistycznej wiedzy eksperckiej niezbędnej do uzyskania efektu rozwoju, poprzez bezpośrednie zaangażowanie osób o odpowiednich kompetencjach.
Pomoce naukowe:
Bazy danych oraz inne dostępne źródła informacji (m. in. BUR, ISAP, COIE, EUR-Lex, portale branżowe, itp.)
Przebieg doradztwa:
- Współczesne systemy zarządzania: jakość, bezpieczeństwo, ryzyko.
- Standardy i zasady.
- Analiza potrzeb wdrażania systemu jakości.
- Modele zarządzania jakością – na przykładzie modeli Andrzeja Blikle:
- Styl czerwony
- Styl bursztyn
- Styl oranż
- Styl zieleń
- Styl turkus
- Opracowanie wdrażania wybranego stylu zarządzania.